ÁSZF

Általános szerződési feltételek - avagy az együttműködésünk alapjai

Általános szerződési feltételek (PDF-ben letölthető  ITT)

Alapadatok: 

A "TEXTILCENTER" webáruház üzemeltetője ( Továbbiakban: "Eladó")
"Öltözék" Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság
Rövid név: "Öltözék" Bt.
Székhely: 8000. Székesfehérvár, Sarló u.1.
Alapítva. 1989.02.28.
Számlázási és szállítási cím: Öltözék Bt. - Gabiház
                  H. 8000. Székesfehérvár, Sziget u. 37.
Tel/fax: +36 22 329 779
E-mail: info@textilcenter.hu
Web: www.textilcenter.hu;
       
Bejegyző cégbíróság: H. Fejér-megyei Cégbíróság
Cégjegyzékszám: 07-06-000121
Adószám: 22005845-2-07
Közösségi adószám: HU 22005845
Bankszámla szám: OTP 11736006-20218364
Devizanem: HU Ft
IBAN: HU34 1173 6006 2021 8364 0000 0000
BIC(SWIFT) kód: OTPVHUHB
Adatkezelés nyílvántartási száma: NAIH-95147/2016
 
Tárhelyszolgáltató:
NEOSOFT KFT, 8000. Székesfehérvár, Távirda u. 2.      
Telefon: + 36 22 503 603
E-mail: info@neosoft.hu 
 
 
1. Általános Szerződési Feltételek

Az Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák az “Eladó” által üzemeltetett Textilcenter webáruház, és a "Vevő" közötti általános szerződési feltételeket. Kérjük a "Vevőt", hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

2. Alapvető rendelkezések:
2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
2.2. Az "Eladó" fenntartja azt a jogát, hogy az ÁSZF tartalmát előzetes figyelmeztetés nélkül módosítsa. A módosításig megkötött ügyleteket a módosítás előtti feltételekkel teljesíti.
2.3. A Textilcenter webáruház - mint szerzői jogi mű - szerzői jogvédelem alatt áll.
2.4. A Texticenter webáruház felé a "Vevő" a nap bármely szakában indíthat megrendelést, az igények feldolgozása munkaidőben történik meg.  Az "Eladó" hagyományos (Off-line) üzleteket is üzemeltet, amelyeket itt érhet el.

3. Adatkezelési szabályok:
3.1. Az "Eladó" biztosítja, hogy a "Vevő" személyes adatait csak a vásárlásával kapcsolatos jogügylet során használja, azokat harmadik félnek ki nem adja. Adatkezelési nyílvántartási szám:NAIH-95147/2016. Adatvédelmi nyilatkozatunkat  ITT találja meg.
4. Megvásárolható termékek
4.1. A webáruházban látható termékek megvásárolhatóak (on-line) a webáruház "kosár"-funkciója segítségével, de (off-line) üzleteinkben a "Vevő" személyesen is megvásárolhatja azokat. A feltüntetett árak bruttó árak, tartalmazzák az Áfát, és HU Ft-ban értendők. Esetenként, időszakosan előfordulhat, hogy az üzletekben (off-line) és a webáruházban (on-line) alkalmazott árak eltérnek egymástól.

      Az üzemeltető - Öltözék BT. - törzsvásárlói  ( akik minden vásárlásuknál legalább 10%  engedményt kapnak) a webáruházban is jogosultak a kedvezmény igénybevételére. A webáruházbeli "Vevők"  ugyanúgy válhatnak törzsvásárlókká, mint a már meglévő partnerek. (Ha Ön regisztrálja magát webáruházunkban és feliratkozik a hírlevelünkre, akkor máris törzsvásárlóvá válik)! Halmozott vásárlási értékét hűségprogramunk segítségével értékeljük, és köszönetképpen egyre növekvő engedményeket adunk. 

      On-line vásárlásnál - a megrendelt termékek értékének, méretének függvényében szállítási díj is felszámításra kerülhet (lásd.7.4 pont).

      Termékeinket Magyarország területén a GLS futárszolgálat juttatja el a "Vevő" által megadott címre.

      A megrendelt, összekészített termékek raktárunkban (8000. Szfvár, Sziget u.37 bázishelynél) személyesen is átvehetőek.

4.2. Textilcenter webáruházunkban a termékeket fotóval és leírással mutatjuk be. Fontos, hogy a képek megjelenése nem színhű. 

      Ha a termék színe alapvető fontossággal bír, a "Vevő" kérésére estenként színmintát küldünk.

      A termék képeken egy szokásos méretű golyóstollal érzékeltetjük az esetleges minták arányait.

4.3. Az akciós árak egyes termékeknél egy megadott határidőig, vagy a készlet kifogyásáig érvényesek. 

4.4. A webáruház az árváltoztatás jogát fenntartja. Az árváltoztatás előtti élő rendeléseket a változás előtti áron teljesíti.

4.5. A webáruház fenntartja a jogot, hogy áruhiány, vagy egyéb elháríthatatlan akadály miatt a "Vevő" megrendelését elutasítsa.

5. Rendelés menete
5.1. A Textilcenter webáruházban önkéntes adatszolgáltatásos regisztrációval, vagy anélkül is lehet vásárolni. Rendszeresen vásárló "Vevőknek" a regisztrációs  vásárlást ajánljuk. Ekkor vásárláskor a lap tetején látható "BEJELENTKEZÉS" gombra kattintva tud belépni a fiókjába. illetve az áruházba. Ilyenkor a regisztrációnál már megadott adatokat nem kell újra megadni, továbbá vásárlási értékei halmozódnak,- és ha vásárlásai során összesítve átlépi a 10.000.-Ft-os határt - részesül törzsvásárlói kedvezményünkben is.
Regisztrálni webáruházunk "Regisztráció" gombjára kattintva lehet, vagy a vásárlás folyamatában. A regisztráció során az ÁSZF-et a "Vevő" elfogadja.
Webáruházunkban a termékeket fa-struktúra szerűen mutatjuk be. Vannak főkategóriák pl. "Méteráru", "Rövidáru" stb. A főkategóriák további alkategóriákat (pl"Szövet anyag") tartalmaznak, egészen addig mig
egy konkrét termékhez el nem jutunk. Ha konkrét termék fajtát keres, használja a "Keresés" funkció gombot, amelyet az oldal tetején talál. Ha a termék-katalógusunkban való böngészés során olyan termék(ek)et talál, amelye(ke)t szeretne megvásárolni, akkor a termék képe melletti mezőben adja meg a kívánt mennyiséget. (Ilyenkor a termékhez rendelt minimális rendelési egység szerinti lépcsőzéssel tudja megadni a rendelni kívánt mennyiséget). A mennyiség mezőbe kattintva közvetlenűl beírhatja a kívánt értéket (nem egész szám esetén tizedespontot használjon) - de használhatja a "+ -" jeleket is a mennyiség változtatására. 
A mennyiség kiválasztása után helyezze a terméke(ke)t a narancssárgával jelölt virtuális kosárba.
Ha a megvásárolni kívánt termék(ek) kiválasztását befejezte, azokat a kosárba helyezte, akkor kattintson a lap tetején látható "Kosár ikon - Termék" gombra, amelyben már láthatja, hogy hány terméket választott ki. Kattintás után a vásárlási folyamat "Kosár " fázisába kerül, ahol láthatja a kiválasztott termék(ek) mennyiségét, egységárát, az esetleges kedvezményt és az egyes termék(ek) össz árát. Jobbra alul pedig a megrendelt termék(ek) halmozott össz értékét láthatja.Itt még mindig lehetősége van a mennyiség(ek) változtatására (úgy mint előbb), esetleg egyes tételek törlésére (jobb oldalon "Kuka" ikon). A változtatások után a "Kosár frissítése" gombra kattintva láthatja megrendelésének aktuális állapotát.További lehetőség a kosárban lévő összes termék törlése, vásárlási kupon beváltása, vagy a vásárlás folytatása - ezeket a funkciókat a megfelelő gombra kattintva érheti el. Ha ezek után folytatni szeretné a vásárlást kattintson a "Továbblépek..." gombra. Az ekkor megjelenő oldalon eldöntheti, hogy regisztrációval, vagy anélkül szeretne vásárolni. Javasoljuk a regisztrációs vásárlást, mert az esetleges későbbi rendeléseit egyszerűbben adhatja le, és bekerül "hűségprogramunkba" is. Ha Ön már regisztrált nálunk, lépjen be vásárlási fiókjába. A vásárlási mód kiválasztása után a "Szállítás" fázisba kerül.
Ha Ön regisztráltként vásárol, akkor csak a szállítás és fizetés típusát kell kiválasztania, a többi adat automatikusan bemásolódik a megfelelő mezőkbe.
Regisztráció nélküli vásárlásnál a megjelenő oldalon szereplő összes adatot ki kell tölteni,hogy a szállítási-fizetési-számlázási-értesítési-átvételi adatok rendelkezésre álljanak az ügylet lebonyolításához. Itt már láthatja a rendeléséhez kapcsolódó szállítási költséget is. (Természetesen itt is lehetőség van visszatérni a vásárlás folytatásához). A "Továbblépek..." gombra kattintva a rendelés "Áttekintés" fázisába kerül. Itt egy összegző képet kap a rendeléséről, a kiválasztott termékekről, a szállítási költségről, és lehetősége van a  rendeléshez megjegyzést is fűzni. Ebből a fázisból is visszatérhet még a vásárláshoz, és akkor a kosár jelenlegi tartalmát is módosítani tudja. Ha áttekintette a rendelését, kattintson a legalsó narancssárgára változó gombra, és küldje el megrendelését. A megrendelés elküldésével Ön elfogadja az ÁSZF-et, és tudomásul veszi, hogy megrendelése fizetési kötelezettséggel jár.
      A "Vevő" a rendeléséről percek alatt, de legkésőbb 48 órán belül automatikus e-mail visszaigazolást kap, amely tartalmazza megrendelése adatait és a megrendelés azonosító számát. Ez a nyugtázó e-mail nem minősül szerződéskötésnek. Ha ez az e-mail visszaigazolás 48 órán belül nem történik meg, a "Vevő" mentesül a megrendelés ajánlati kötöttsége alól.
 

5.2.Szerződés létrejötte

   Amennyiben a "Vevő" által rendelt termék(ek) készleten van(nak), a webáruház munkatársai munkaidőben készletezik  a rendelést - maximum 2 munkanap alatt - és a "Vevő" kap egy   második e-mailt, hogy a rendelése teljesítésre került. Utánvétes fizetés esetén ekkor jön létre a szerződés a Felek között. Előreutalás esetén a szerződés akkor jön létre, ha a termék(ek) ellenértéke beérkezett az "Eladó" számlájára.

 
A szerződés elektronikus úton megtett jognyilatkozattal jön létre, azt az "Eladó" iktatja,és 5 évig megörzi. Regisztrált "Vevőnk" ezekhez a szerződésekhez a saját fiókjában hozzáférhet. Regisztrálás nélküli vásárlás esetén a "Vevő" kérésére az iktatott szerződést a rendelkezésére bocsájtjuk.

   A szerződéskötés nyelve: magyar

   Ha a megrendelt termékek egy része nincs készleten, a webáruház munkatársai felveszik a kapcsolatot a "Vevővel".

6. Adatbeviteli hibák javítása

6.1. Ha a "Vevő" a rendelés elküldése után pl. adatbeviteli hibát észlel, a webáruház ügyintőzőjét értesítse  a 06 22 329 779-es  telefonszámon, vagy - amit inkább javasolunk - küldjön a kívánt javításról egy e-mailt az info@textilcenter .hu címre. 

7. Szállítás, fizetés

7.1. A termékek kiszállítása a "Vevőhöz" Magyarország területén általában munkanapokon 8-17 óra között történik.

    A szállítást Magyarországon a GLS futárszolgálat végzi. A webáruház a csomag tartalmára vonatkozó reklamációt abban az estben tud elfogadni, ha a hiány, vagy sérülés ténye a fuvarlevélen a futár jelenlétében kerül rögzítésre.

7.2. Fizetési módok:

     -utánvétes fizetés készpénzzel, vagy bankkártyával a szállítónak (futárnak)

     -banki előre utalással 

    - ha az áruházban megrendelt, összekészített termékeket

       személyesen veszi át raktárunkban, akkor a fizetési mód csak

       banki előre utalás lehet

7.3. Áruátvételi módok:

     - Magyaroszágon házhoz szállítva GLS futárral, vagy GLS

        csomagpontban vagy automatából   

     - személyesen az "Eladó" raktárában (8000. Székesfehérvár, Sziget u. 37 bázishelynél
        H-P: 10-14 h között)

7.4.A bruttó csomagolási-és szállítási díjakat Magyarországi GLS házhoz,
       vagy csomagpontba, csomagautomatába
szállítás esetén:  ITT LÁTHATJA.

A szállítási díjak függetlenek a szállítási és fizetési módtól.

***************************************************************************************

Magyarország Kormánya döntött a postai szolgáltatások nyújtásának részletes szabályait tartalmazó 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet (Postai kormányrendelet) módosításáról, amelyet 2024.03.28-tól kell alkalmazni.
Ennek alapján, ha Ön a csomagkézbesítéskor a Magyar Postát kívánja igénybe venni, akkor
a következő díjtételekkel számolhat:
  • Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve: bruttó 990 Ft/db.
  • Háznál történő kézbesítés esetén: 0-10 kg-ig bruttó 1990 Ft/db.
  • Háznál történő kézbesítés esetén: 10-20 kg-ig bruttó 2990 Ft/db.
  • Háznál történő kézbesítés esetén: 20-40 kg-ig bruttó 5990 Ft/db.

Miután vállalkozásunk a GLS csomagküldő szolgáltatóval van szerződésben, így ha - az Ön kérésére - a
Postával kell a csomagját elküldeni, egyedi (de minimum 1.000.-Ft/csomag) pótlólagos ügykezelési díjat számítunk fel.

Székesfehérvár, 2024.03.22.

***************************************************************************************

7.5.Szállítási határidő:

   Az 5.2. pontban leírt szerződéskötéstől számítottan általában maximum 2 munkanap. Pénteken feladott csomagok legkésőbb a következő hét keddi napján vehetők át.

   Országos csomagküldési dömping időszakban (black friday, karácsony) a szállítási idő 2-3 nappal is megnövekedhet.

 

8. Elállási/Felmondási jog

A fogyasztót a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga.
8.1. Elállási/Felmondási jog
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: Öltözék B.T., 8000 Székesfehérvár, Sziget u. 37., Tel./fax: +36-22/329-779, e-mail: info@textilcenter.hu
Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.


8.2. Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
8.3. Az elállás/felmondás jog kizártsága
Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésében foglalt esetekben:
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak

  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza

   

8.4. Elállási/Felmondási nyilatkozatminta (küldeményhez mellékelve,amelyet

     csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltsön ki és juttasson vissza)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Címzett: Öltözék B.T.,H. 8000 Székesfehérvár, Sziget u. 37.

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

Rendelés szám: 

A vevő(k) neve:

A vevő(k) címe:

A vevő(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Bankszámlaszám, amelyre a Vevő a pénz visszautalást kéri:

Kelt:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

9. A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról 

9.1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az "Öltözék" Bt. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a "Öltözék" Bt. vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

9.2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 9.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

10. Panaszkezelés

    A "Vevő" a 8.1. pontban leírt bármelyik elérhetőségen panasszal fordulhat az "Eladóhoz". A panaszt az "Eladó" haladéktalanul  kivizsgálja és három munkanapon belül értesíti a "Vevőt" a vizsgálat eredményéről.

    A webáruház üzemeltetője - az Öltözék Bt. - minden estben arra törekszik, hogy a "Vevő" azt érezze, " vele vagyunk "    és nem " ellene ". A webáruház a "Vevő" estleges panaszait is ebben a szellemben kezeli, mindenképpen arra törekszik,  hogy az estleges jogvitákat békés úton, megegyezéssel rendezze.

 

11. Vegyes rendelkezések 

11.1.  Ha a "Vevő" és az "Eladó"  a 10. pontban leírtak után sem jut egyezségre, a "Vevő" a Fejér-megyei Békéltető Testülethez fordulhat, amelynek címe:  8000. Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6, Gazdaság Háza, Tel. +36 22 510 310.
Az "Eladót" a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

11.2. Ha a békéltetés sem jár erdménnyel a "Vevő" elfogadja, hogy a jogvitával kapcsolatos bírósági eljárást a  Székesfehérvári Járásbíróságon - 8000. Székesfehérvár, Dózsa György u. 1; Tel.: +36 22 313 336 - kezdeményezi.

11.3. Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók regisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben. Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr

Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal utasításait.

 

 Utolsó módosítás dátuma: 2024.03.22.